Update

11 april 2020 - Oranjestad, Aruba

Dag lieve volgers,

Het werd weer eens tijd voor een nieuw blogje. Ik ben nu bijna 7.5 maand op Aruba en het originele plan was om over ongeveer 2.5 week weer terug naar NL te gaan. En toeeeeeen...kwam me dushi op pad haha. Ik heb nu besloten om langer in Aruba te blijven , gelukkig kan ik ook langer hier blijven werken en krijg ik nu een contract tot juli 2021. Ik werk nog steeds op de maternity waar ik afwissel tussen de kraam afdeling en de verloskamers. Binnen een paar maanden gaat er wel weer een flexpool starten waar ik waarschijnlijk in moet werken maar dat volgt.

Hier zitten we nu ook al bijna een maand in de wereld van het coronavirus. Hier nog net geen 100 positieve gevallen en de opnames zijn nog houdbaar. Ze hebben een corona afdeling en een speciale tent bij de SEH waar mensen onderzocht/ondervraagd worden. Er zijn al flink wat maatregelen genomen en zo zit Aruba dus ook al een maand zonder toerisme waar het eiland 85÷ van leeft, erg moeilijk dus. Er is een avondklok geldig waarbij je na 9 uur niet meer buiten mag zijn. Je mag overdag alleen naar buiten om eten te halen, sporten of als je naar de apotheek/dokter moet. Ik heb mijn ziekenhuispasje dus kan na mijn werk naar huis rijden zonder problemen. Als je wel op de weg bent zonder een goede reden krijg je een flinke boete. Nu met de paasdagen is het extra streng en mag je ook echt niet naar het strand het water in. Maar mag zeker niet klagen, ik zit "vast" op een eiland...kan erger.

Zoveel respect wel voor iedereen in de zorg die nu extra hard moeten werken, denk aan jullie allemaal en stay safe💛

Nog wat leuks wel, maand geleden was me 27e verjaardag🥳 en zo blij dat me lieve oudertjes er waren!! En een lieve vriendin!! Heerlijk een week genoten van elkaar en het eiland. Ze hebben Sandro ontmoet en kunnen zien hoe me leven hier een beetje is.Ben erg gelukkig dat we elkaar nog hebben kunnen zien en knuffelen voor dit hele gedoe. Door de omstandigheden moest my friend een week eerder terug naar NL , erg balen maar veiligheid gaat boven alles en we hebben genoten zolang het kon. Helaas kan ook me kleine gezustertje nu niet meer naar Aruba komen en word onze hereniging uitgesteld tot de tijden beter en veiliger zijn. Ik wil zelf heel graag in November samen met Sandro op vakantie naar Nederland om weer wat vrienden en familie te bezoeken eeeeeennnn me nichtje/neefje te bezoeken want ik word tante😭🥰 supernieuws natuurlijk! Heel dubbel om zo ver weg te zijn maar ik hoop niet teveel te missen😇💙💜

Ik zal weer wat mooie fotos uploaden, hopelijk kunnen jullie een beetje meegenieten. Laat vooral weten hoe het daar is bij jullie en stay safe 💛💜💙💚🧡 tot snel , ayooooooo dushis.

1. Theo en Ans Engelen:
    12 april 2020
    Wat fijn om weer iets van je te horen Isabel.Gefeliciteerd dat jou contract is verlengd. Ook proficiat dat je tante wordt.
    We wensen jou veel gezondheid en een mooie tijd samen met jou dushi. Alle goeds en tot horens.Groetjes van Theo en Ans.
  2. Isabel Jansen:
    Dankjewel!!! Stay safe!!!
  3. Pap:
    13 april 2020
    Leuk om weer een mooie samenvatting van je nieuwe leven op onderhand je nieuwe land te kunnen lezen.Het was ook heel fijn om persoonlijk kennis te maken met je nieuwe bestaan en om te zien hoe gelukkig je daar bent.Voor ons ook heel fijn om te zien dat er goed voor je word gezorgd door Sandro.We zijn nu helaas echt ver van elkaar en het is hard om te zien dat zo 'n mooi eiland met grotendeels hardwerkende mensen zo geraakt wordt door stilstand van de toeristenstroom.We kunnen jullie
    alleen maar heel veel sterkte toewensen en zorg vooral goed voor elkaar.
    We hopen jullie weer te zien in betere tijden.Troost is wellicht dat jullie niet de
    enigen zijn die vechten tegen deze onzichtbare vijand.Uiteindelijk zullen we
    overwinnnen en elkaar weer mogen knuffelen. Tot zolang zorg goed voor elkaar en
    wees voorzichtig.
  4. Isabel Jansen:
    19 april 2020
    Dankjewel lieve pappie, tot gauw😍😍😍😍
  5. Margo:
    16 april 2020
    Hai lieve Isabel. Fijn dat je in deze “Corona” tijd niet alleen bent! Ik geniet telkens weer van je verhalen en moest gek genoeg ook een traantje wegpinken. Hou je goed en blijf genieten van je mooie eiland en je vriendje/ vrienden om je heen!
  6. Isabel Jansen:
    19 april 2020
    Lieve margo! Wat ben je toch een mooi, eerlijk en heerlijk mens!! Zo jammer dat je niet meer me collegaatje bent, mis je humor wel hoor! Niet iedereen hier begrijpt me humor haha. Stay safe lieve margo en ik zal zeker genieten zolang het nog kan!! Dikke kus voor jou🥰👄