Eerste week!

8 september 2019 - Oranjestad, Aruba

Bon tardi! (Ook wel goedemiddag)

Kon bai?

Hier gaat alles goed. Ik zit hier nu 9 dagen en heb de eerste werkweek overleefd! Hopi bon.

Ik word hier de eerste maand ingewerkt op de afdeling snijdend zoals ze dat hier noemen. Op de afdeling liggen heel veel amputaties, grote wonden door diabetes, bariatrie etc. Hier moest ik even aan wennen aangezien ik van een andere afdeling in NL afkom.

Halve voeten...stompen...vermiste tenen..je ziet het allemaal hier.

Ze werken hier met een half digitaal dossier en de helft nog op papier, even anders werken dus maar begin het door te krijgen. Moet alleen nog even op me inlog gegevens wachten maar tranquilo he. Collegas zijn behulpzaam en ik probeer elke dag een woordje papiaments te leren.

Het is hier nu de warmste periode van het jaar dus dat is wel even pittig. De airco is mijn nieuwe vriend. Het is wel echt heerlijk om na je dagdienst nog even een duik in het zwembad of evt strand te nemen,  niks over te klagen. De eerste week is natuurlijk wel wat vermoeiend door alle indrukken, informatie, regel dingen. Daarom zal het echte echte genieten nog komen aankomende tijd en kan ik hopelijk meer van het eiland gaan ontdekken.

Gelukkig ben ik met een leuke groep hier gearriveerd en word er geregeld samen gegeten of gezwommen, erg leuk! Eerste dag zo aan het genieten geslagen van de zon dat ik nu heerlijk aan het ontvellen ben aan de bovenkant door de verbranding, les van de week...altijd en veel insmeren!!!

Nou dit was het wel weer even , ik zal wat fotos toevoegen zodat jullie een beeeeetje kunnen meegenieten van dit mooie avontuur!

Ayo, te awor of saludos!!

Dikke doei en tot de volgende keer💋❤

1. Nathalie:
    Leuk hoor meisje
  2. Marlies:
    8 september 2019
    Leuk verhaal ies, fijn om zo je updates te lezen! Geniet en inderdaad: lekker blijven smeren! Dikke kus lies
  3. Isabel Jansen:
    😘😘
  4. Theo en Ans Engelen:
    8 september 2019
    Wat fijn Isabelle dat je ons zo op de hoogte houd. Je hebt al veel indrukken weer gegeven over je eerste week.Heel mooi. Weer alle goeds voor jou van ons.
    Liefs 🥰🙋‍♀️ Theo en Ans
  5. Isabel Jansen:
    Dankjewel !! Leuk!! Xx
  6. Margo:
    9 september 2019
    Dat ziet er leuk uit Isabel! Fijn dat je goed wordt opgevangen, dan voel je je niet zo eenzaam. Doodeng al die amputaties. Maar misschien inderdaad een kwestie van wennen. Ga je nu elke dag uit eten? En wat zijn je werktijden? Groetjes en knuffels van go xxx
  7. Isabel Jansen:
    9 september 2019
    Heee gootje! Wat leuk je reactie! Hoe is daar? Liefst wel elke dag ergens eten haha maar stiekem is het ook wel lekker om zelf te koken, heb dat ook wel gedaan, beetje afwisseling. Groenten en fruit is helaas heel duur maar heb wel al lekkere salade en roerbakgroentjes gemaakt, eet wel minder vlees. De werktijden zijn best wel lekker! Dagdienst is van 6.50 tot 14.50. Avonddienst van 14.40 tot 22.40 dacht ik en nachtdienst is van 22.30 tot 6.50 dan als ik het goed zeg. 8 uurs diensten zijn het iig! Wel heeeeeel anders dan hartziekten hier haha! Maar patienten zijn vaak wel hartpatienten, diabetes, dialyse patienten etc dus aam vochtbeperkingen en dagelijks wegen ontkom ik niet helemaal😂 lieeeeefs xxxx isa
  8. Antoinette:
    9 september 2019
    Hoi schatje, leuk om je zo te volgen..
    Lekker hoor al die halve lichaamsdelen 🙈😝 fijn dat je goed word opgevangen
    Lekker genieten van het eiland zon en al het moois wat daar rond loopt 😊
    Hoe is je kamer? Al een auto gekocht?
    Veel plezier dikke kus 💋
  9. Isabel Jansen:
    Hahaha heeeeerlijk!
    De kamer van nu is dikke prima,eind van de maand moet ik verhuizen en dat word een wat kleiner plekje maar ach. Auto kopen is nog niet gelukt helaas maar ben ik nog mee bezig dus hopelijk gauw...geld gaat hard met een huurauto haha. Word ik al een beetje gemist daar? 😂 xxx
  10. Nathalie:
    Groetjes van Cedric xoxo
  11. Isabel Jansen:
    10 september 2019
    ❤❤❤❤
  12. Pap:
    11 september 2019
    Een koude lievend kind in de tropen .Wie had dat gedacht.
    Heel veel nieuwe indrukken heb je opgedaan in je nieuwe uitdaging.
    Genoeg te leren en te genieten.Dus doen zou ik zeggen,maar pas goed
    op jezelf en toch maar wel groenten en fruit eten.Als we moeten gaan
    groundfunden hoor ik het wel.gr.pap
  13. Susan:
    14 september 2019
    Hooooo Isaaa!! Wat fijn om te horen dat je het naar je zin heb!
    Is wel ff wennen om al die chirurgische patienten te zien he, maar dat went wel.
    Heerlijk hoor, na je werk even op het strand liggen en zwemmen haha klinkt goed! 😍
    Ben benieuwd naar jouw nieuwe verhalen🤗
    xx Susiee
  14. Isabel Jansen: